ice-man Kimi R.

24. května 2007 v 15:32 | Welcome to my blog :-)
Horkokrevný ledový muž Kimi Matias Räikkönen
Po příchodu do Wokingu měl potíže se špatnou znalostí angličtiny.Dlouho se proto zmáhal jen na jednoslovné odpovědi.To mu vyneslo přezdívky ICEMAN.Dnes už tak sice nepůsobí,ale sám se k ní hlásí raději,než k té, kterou jej častují někteří jeho krajané - Räkä, tedy Usmrkanec. V týmu mu ale nikdo neřekne jinak než KIMSTER.
Kimi začal sbírat úspěchy na motokárách, do kterých usedl poprvé ve 12 letech. Ale bylo mu už 20, když skončil druhý v mistrovství Evropy kategorie Super A
To už zkoušel i formuli Ford. Rychlého mladíka si všiml bývalý manažer Lotusu a Benettonu, známý objevitel talentů Peter Collins. Jediným, kdo jeho doporučení vyslyšel, byl David Robertson. Zajistil mu starty v britském zimním seriálu formule Renault a Kimi vyhrál všechny čtyři závody. To mu zajistilo účast v britském šampionátu. Sedm vítězství a postavení na stupních vítězů ve všech 10 závodech prokázalo Finův talent, který potvrdil i při startech na kontinentu
Robertson pro rok 2001 hledal uplatnění pro jiný svůj objev, JENSONA BUTTONA, kterého u Williamsu nahradil Montoya. Jednal proto i s Peterem Sauberem. Když pro Buttona získal místo u Benettonu, doporučil Sauberovi Kimiho. Ten pod dojmem skvělého nástupce Buttona uvěřil v jeho odhad, ačkoli jméno Räikkönen nikdy dříve neslyšel. Umožnil mu v září 2000 první test monopostu F1 a ten okamžik přesvědčil o svých schopnostech.
Konzervativní Peter Sauber jej nechtěl nechat na pospas velkým týmům a proto mu nabídl čtyřletou smlouvu. Mnozí, včetně Maxe Mosleyho, se stavěl proti tomu, aby mladík, který měl s auty na svém kontě účast jen ve 23 závodech, dostal superlicenci pro F1. Sauber se kvůli němu rozešel i se spolumajitelem svého týmu Dietrichem Mateschitzem., který na radu Helmuta Marka prosazoval Enriqueho Bernoldiho.
Kimi nakonec dostal superlicenci jen podmínečně - na 4 závody. Rozruch kolem své osoby jej ponechal natolik v klidu, že málem zaspal start svého premiérového závodu v Melbourne. Hned při svém debutu získal první mistrovský bod, čímž definitivně umlčel všechny kritiky. Räikkönen celkem 4x bodoval a získal jen o čtyři body méně než jeho týmový kolega Nick Heidfeld.
V téže době rozehrál u McLarenu dvojnásobný mistr světa Mika Häkkinen hru o velké peníze, ale Ron Dennis nebyl ochoten jeho finanční požadavky splnit. Mika se proto rozhodl skončit se závody. Za jeho nástupce se najisto bral Heidfeld. Jenže Dennis si po pečlivé analýze výkonů několika jezdců vybral Kimiho.Mercedes - Benz byl nucen jej za 14 miliónů dolarů vyplatit z kontaktů Sauberu. Rozčarovaný Heidfeld poté ukončil spolupráci s Mercedesem a rozčílený Button, trápící se v Renaultu, zrušil další spolupráci s manažerem Robertsonem. Robertson Kimimu vyjednal u Dennise čtyřletou smlouvu, která mu v prvních dvou letech zaručila osm miliónů dolarů ročně.
U McLarenu okamžitě rozptýlil nedůvěru třetím místem v Melbourne a celkově skončil v šampionátu šestý hned za týmovým kolegou Davidem Coulthardem. V Magny-Cours měl na dosah první vítězství, ale těsně před cílem opustil na oleji krátce trať a navzdory signalizaci žlutými vlajkami jej při tom předjel Michael Schumacher.
O výhru v úvodním závodě sezóny 2003 v Austrálii se připravil vlastní chybou, když pozdě stiskl tlačítko pro zpomalení k jízdě do boxů a penalizací přišel o bezpečné vedení. V Malajsii se dočkal prvního vítězství, ačkoli startoval až ze sedmé pozice. V Brazílii opět vedl, ale po chybě jej předjel Fisichella. Po předčasném přerušení byl sice Kimi vyhlášen vítězem, ale po kontrole výsledků musel trofej předat Fisicovi. Taktické jízdy mu vynášeli druhá místa, ale také několikrát chyboval. Na Nürburgringu dominoval v kvalifikaci i v závodě, ale explodoval mu motor. McLaren měl potíže s novým vozem MP4/18, ale upravený MP4/17D z předchozího roku stačil, aby Kimi díky novému bodovacímu systému vedl v mistrovství světa. Jenže pak FIA na žádost Ferrari přinutila Michelin změnit rozměr jeho pneumatik a rozložení sil se změnilo ve prospěch Scuderie. Kimi skončil v MS 2 o pouhé dva body za Schumacherem, ačkoli vyhrál jen jednou, zatímco Němec 6x.
Úspěchy roku 2003 mu vynesly zvýšení platu do výše, která překonala i Michaela Schumachera. Jenže vedení McLarenu nevzalo na vědomí Kimiho kritiku nového vozu a výsledkem byla sezóna na odpis. V Silverstone měl šanci na vítězství, ale prohrál díky chytřejší strategii Ferrari. Až ve Spa po startu z 10. pozice se probojoval v 11. kole do čela a po dlouhých 18 měsících podruhé vyhrál.
Vloni vyhrál stejně závodů jako mistr světa Fernando Alonso a pro mnohé byl rychlejším jezdcem šampionátu. O titul jej ovšem připravily nejen technické problémy,ale také vlastní chyby (pokažené kvalifikace v Bahrajnu a v Brazílii a nepovedený start v Austrálii). V Suzuce zajel svůj životní závod. Déšť na konci kvalifikace jej odsunul až na 17. místo na startu. Fantastickým způsobem se probojoval celým polem jezdců a při nájezdu do posledního kola předjel i vedoucího Fisichellu a po sedmé v sezóně zvítězil.
Letos se McLaren už v zimních testech ukazoval jako nekonkurenceschopný a sezóna tento dojem potvrdila. Kimi dojel druhý v Austrálii a na další úspěch musel čekat až do Monzy. Kromě technických potíží byl až příliš často obětí kolizí s pomalejšími jezdci, což vyvolávalo dojem, zda pod vlivem série nezdarů neztrácí poněkud na svém soustředění při závodech.
V polovině loňského roku se Kimi pod dojmem série technických problémů rozhodl využít opci, kterou měl s McLarenem do roku 2010.
Už koncem roku 2001 se u Kimiho projevila i negativní stránka jeho osobnosti. Podobně, jako řada dalších finských závodníků, Miku Häkkinena nevyjímaje, se často nedokáže ubránit démonu alkoholu. Jeho problémy s pitím většinou vyplývají z opakovaných krizí vztahu s Jenni Dahlmanovou , která se stala jeho manželkou. Na rozdíl od Häkkinena své excesy nedokáže skrývat, takže se k nelibosti sponzorů dostává na titulní stránky bulvárního tisku….
Když váš jezdec kterému fandíte není v anketě .. napište ho do komentářů :-)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama